პოლიტიკური ძალადობის ასახვის თავისებურებები საქართველოს მიერ 2008 წლიდან კინოაკადემიის დაჯილდოებაზე წარდგენილ ფილმებში
Abstract
აბსტრაქტი
მოცემული კვლევა ეხება საქართველოს სახელით 2008 წლიდან ამერიკის კინოაკადემიის - ე.წ. „ოსკარის“ დაჯილდოებაზე წარდგენილ ფილმებში პოლიტიკური ძალადობის ასახვის თავისებურებების შესწავლას. ქვეყნის სახელით წარდგენილ ეროვნულ ფილმებში წარმოდგენილი პოლიტიკური კონტექსტის იდენტიფიცირება მუდმივად აქტუალურია, რადგან სწორედ პოპულარულ კულტურაში ვლინდება პოლიტიკისა და ხელოვნების ურთიერთგავლენა და დამოკიდებულება ერთმანეთის მიმართ. სწორედ აქტუალურობიდან გამომდინარე, აღნიშნული კვლევის მიზანია დავადგინოთ პოლიტიკური ძალადობის არსი და ასახვის თავისებურებები 2008 წლიდან „ოსკარზე“ წარდგენილ ქართულ ფილმებში. კვლევის მიზნის დასადგენად გამოყენებულია თვისებრივი კვლევა. მისი მეთოდები: ნახევრად-სტრუქტურირებული სიღრმისეული ინტერვიუები და კონტენტ-ანალიზი. ინტერვიუები ჩატარდა არსებულ საკითხთან დაკავშირებულ ექსპერტებთან: ხელოვნებათმცოდნეებთან და კინოკრიტიკოსებთან. ხოლო კონტენტ-ანალიზი გამოყენებულ იქნა საკვლევი ფილმების ანალიზისთვის, რათა მასში არსებული პოლიტიკური ძალადობისა და მისი ინდიკატორების, როგორიცაა შეიარაღებული კონფლიქტი, პროტესტის რეპერტუარი, რევოლუცია და ორგანიზებული დანაშაული, ძირითადი ასახვის თავისებურებები დადგენილიყო.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
• ანიკაშვილი, მ. (2020) ეროვნული კინემატოგრაფის მხარდაჭერის სახელმწიფო პოლიტიკა და კინოწარმოების პრობლემები. https://openscience.ge/bitstream/1/2932/2/Magda%20Anikashvili%20Disertatsia.pdf
• თიკანაძე, რ. (1978) ქართული კინო, პრობლემები, ძიებანი
• იაკიშვილი, პ. (2015) იდეოლოგიური ცენზურა უხმო პერიოდის ქართულ კინოში
• რაზმაძე, გ. (2018) ქართული კინოთმცოდნეობა- კრიტიკისა და ცენზურის ურთიერთობის ისტორია
• ჯორჯაძე, ზ. (2019) კინემატოგრაფის გავლენა საბჭოთა პერიოდის ქართული საზოგადოების ანტირელიგიური ცნობიერების ჩამოყალიბებაზე
• Anker, E. (2016) The Cinematic "Dream Life" of American Politics. Sage Publications, Inc. https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/24768036.pdf?refreqid=excelsior%3Af9d08d962a987c2576cbe247246e2de3&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=
• Berghahn, D. & Sternberg, C. (2016) Cinema, Memory, and Political Violence: Screening the Past, Remaking the Nation. Bloomsbury Academic.
• Belodubrovskaya, M. (2017) Plotlessness: Soviet Cinema, Socialist Realism, and Nonclassical Storytelling. Indiana University Press https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/10.2979/filmhistory.29.3.07.pdf?refreqid=excelsior%3A3533b010bc09700abed604353246f60c&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=
• Bettwy, S.W. (2015) Evolving Transnational Cinematic Perspectives of Terrorism. Journal of Popular Film and Television https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/26297359.pdf?refreqid=excelsior%3A79e9de24ba3de86539ee1ba2a9433aa3&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=
• Bly, R. F. (2013) A History of Popular Culture more of everything, Faster and Brighter. Routledge.https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/3698944.pdf?refreqid=fastly-default%3A408727d7727dc3f3731de99fabca3f11&ab_segments=0%2Fbasic_phrase_search%2Fcontrol&origin=&initiator=search-results
• Dundua, S., Amashukeli, T., & Tabatadze, S. (2022). What makes social movements successful: The case of Gudiashvili Square. Europe-Asia Studies, 74(8), 1413-1432.
• Giglio. E. (2010) Here’s looking at you: Hollywood, Film & Politics. Peter Lang Publishing
• Gurr, T.R. (1970) Why Men Rebel. Princeton University Press
• Haberski, R.J. (2013) Movies and Politics: The Dynamic Relationship. Wiley-Blackwell.
• Held, V. (1997) The Media and Political Violence. Springer
https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/25115544.pdf?refreqid=excelsior%3A27d5b74a9b6f4a6b140d0c68272db7cf&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=
• Higson, A. (2014) The Concept of National Cinema. Oxford University Press
• Hill, S. (1967) The Soviet Film Today. University of California Press
https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/1210762.pdf?refreqid=excelsior%3A879befea9059bc035292db5b32ef89c9&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=&acceptTC=1
• Ibrahim, Y. (2018) Gender and Political Violence in Recent Ralestinian Cinema. Journal of Middle East Women's Studies
• Kozloff, S. (2015). The Political Economy of the Signifier: Media, Culture, and Political Violence. Film Quarterly
• Lomtadze, A. (2014) From Theory to Post-Theory and Beyond: Politics & Film World Cinema and the Politics of Reception
• Mazierska, E. (2014) Introduction: Marking Political Cinema. Framework: The Journal of Cinema and Media
• Nadaner, D (1984) Film and Cognition: A Critical Review of Current Theory. Journal of Aesthetic Education
Schlesinger, P. (1984) Televising Terrorism: Political Violence in Popular Culture. Critical Studies in Mass Communication
• Shaw, T. (2013) Cinematic Terror: A Global History of Terrorism on Film. Bloomsbury Academic
• Street, J. (2017) Politics and Popular Culture: An Introduction. Routledge
• Taaffe, P. (2013) The Politics of Violence: Popular Movements in the German Revolution of 1918-1919.
• Tasker, Y. (2017) Political Violence and Masculinity: A Critical Reading of Body of Lies. Routledge
• Thussu, D. K. (2008) Political Violence and the Media. SAGE Publications Ltd
• Tratner, M. (2003) Working the Crowd: Movies and Mass Politics. University of Minnesota Press
• Tsaliki, L. (2019) Popular Culture and Political Violence: Reflections on Representations of Terrorism
• White, J. (2014) THE ARCHIVAL SITUATION OF GEORGIAN CINEMA. Moving Image: The Journal of the Association of Moving Image Archivists
• White, J. (2018) Report from Tbilisi. Framework: The Journal of Cinema and Media
• White, J. & Dzandzava, N. (2015) The Cinema of Georgia's First Independence Period: Between Republican and European. Film History: An International Journal
• White, K. M. & Holman, M. (2011) Pop Culture, Politics, and America's Favorite Animated Family: Partisan Bias in "The Simpsons?. The Social Science Journal
• Williams, R. (2018) Popular culture: history and theory. Pearson
• Youngblood, D. J. (1991) The Fate of Soviet Popular Cinema during the Stalin Revolution. Cinema Journal
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN: 2449-2833 (online)
ISSN: 2449-2825 (print)