პოლიტიკური ძალადობის ასახვის თავისებურებები საქართველოს მიერ 2008 წლიდან კინოაკადემიის დაჯილდოებაზე წარდგენილ ფილმებში

Anano Gvilia

Abstract


აბსტრაქტი

მოცემული კვლევა ეხება საქართველოს სახელით 2008 წლი­დან ამერიკის კინოაკადემიის - ე.წ. „ოსკარის“ დაჯილდოებაზე წარ­დგე­ნილ ფილმებში პოლიტიკური ძალადობის ასახვის თავისებუ­რე­ბების შესწავლას. ქვეყნის სახელით წარდგენილ ეროვნულ ფილ­მებ­ში წარმოდგენილი პოლიტიკური კონტექსტის იდენტიფიცი­რე­ბა მუდმივად აქტუალურია, რადგან სწორედ პოპულარულ კულ­ტუ­რა­ში ვლინდება პოლიტიკისა და ხელოვნების ურთიერთგავ­ლე­ნა და დამოკიდებულება ერთმანეთის მიმართ. სწორედ აქტუალუ­რო­ბი­დან გამომდინარე, აღნიშნული კვლევის მიზანია დავადგი­ნოთ პოლიტიკური ძალადობის არსი და ასახვის თავისებურებები 2008 წლიდან „ოსკარზე“ წარდგენილ ქართულ ფილმებში. კვლევის მიზნის დასადგენად გამოყენებულია თვისებრივი კვლევა. მისი მე­თოდები: ნახევრად-სტრუქტურირებული სიღრმისეული ინტერვი­უები და კონტენტ-ანალიზი. ინტერვიუები ჩატარდა არსებულ სა­კი­თხ­თან დაკავშირებულ ექსპერტებთან: ხელოვნებათმცოდნე­ებ­თან და კინოკრიტიკოსებთან. ხოლო კონტენტ-ანალიზი გამოყენე­ბულ იქნა საკვლევი ფილმების ანალიზისთვის, რათა მასში არსე­ბუ­ლი პოლიტიკური ძალადობისა და მისი ინდიკატორების, როგორი­ცაა შეიარაღებული კონფლიქტი, პროტესტის რეპერტუარი, რევო­ლუცია და ორგანიზებული დანაშაული, ძირითადი ასახვის თავი­სე­ბურებები დადგენილიყო.


Keywords


პოლიტიკური ძალადობა, პოპულარული კულტურა, პოლიტიკური კინო, ოსკარის ნომინაცია.

Full Text:

PDF

References


• ანიკაშვილი, მ. (2020) ეროვნული კინემატოგრაფის მხარდაჭერის სახელმწიფო პოლიტიკა და კინოწარმოების პრობლემები. https://openscience.ge/bitstream/1/2932/2/Magda%20Anikashvili%20Disertatsia.pdf

• თიკანაძე, რ. (1978) ქართული კინო, პრობლემები, ძიებანი

• იაკიშვილი, პ. (2015) იდეოლოგიური ცენზურა უხმო პერიოდის ქართულ კინოში

• რაზმაძე, გ. (2018) ქართული კინოთმცოდნეობა- კრიტიკისა და ცენზურის ურთიერთობის ისტორია

• ჯორჯაძე, ზ. (2019) კინემატოგრაფის გავლენა საბჭოთა პერიოდის ქართული საზოგადოების ანტირელიგიური ცნობიერების ჩამოყალიბებაზე

• Anker, E. (2016) The Cinematic "Dream Life" of American Politics. Sage Publications, Inc. https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/24768036.pdf?refreqid=excelsior%3Af9d08d962a987c2576cbe247246e2de3&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=

• Berghahn, D. & Sternberg, C. (2016) Cinema, Memory, and Political Violence: Screening the Past, Remaking the Nation. Bloomsbury Academic.

• Belodubrovskaya, M. (2017) Plotlessness: Soviet Cinema, Socialist Realism, and Nonclassical Storytelling. Indiana University Press https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/10.2979/filmhistory.29.3.07.pdf?refreqid=excelsior%3A3533b010bc09700abed604353246f60c&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=

• Bettwy, S.W. (2015) Evolving Transnational Cinematic Perspectives of Terrorism. Journal of Popular Film and Television https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/26297359.pdf?refreqid=excelsior%3A79e9de24ba3de86539ee1ba2a9433aa3&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=

• Bly, R. F. (2013) A History of Popular Culture more of everything, Faster and Brighter. Routledge.https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/3698944.pdf?refreqid=fastly-default%3A408727d7727dc3f3731de99fabca3f11&ab_segments=0%2Fbasic_phrase_search%2Fcontrol&origin=&initiator=search-results

• Dundua, S., Amashukeli, T., & Tabatadze, S. (2022). What makes social movements successful: The case of Gudiashvili Square. Europe-Asia Studies, 74(8), 1413-1432.

• Giglio. E. (2010) Here’s looking at you: Hollywood, Film & Politics. Peter Lang Publishing

• Gurr, T.R. (1970) Why Men Rebel. Princeton University Press

• Haberski, R.J. (2013) Movies and Politics: The Dynamic Relationship. Wiley-Blackwell.

• Held, V. (1997) The Media and Political Violence. Springer

https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/25115544.pdf?refreqid=excelsior%3A27d5b74a9b6f4a6b140d0c68272db7cf&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=

• Higson, A. (2014) The Concept of National Cinema. Oxford University Press

• Hill, S. (1967) The Soviet Film Today. University of California Press

https://www.jstor.org.lez.tsu.edu.ge:2443/stable/pdf/1210762.pdf?refreqid=excelsior%3A879befea9059bc035292db5b32ef89c9&ab_segments=0%2Fbasic_search_gsv2%2Fcontrol&origin=&initiator=&acceptTC=1

• Ibrahim, Y. (2018) Gender and Political Violence in Recent Ralestinian Cinema. Journal of Middle East Women's Studies

• Kozloff, S. (2015). The Political Economy of the Signifier: Media, Culture, and Political Violence. Film Quarterly

• Lomtadze, A. (2014) From Theory to Post-Theory and Beyond: Politics & Film World Cinema and the Politics of Reception

• Mazierska, E. (2014) Introduction: Marking Political Cinema. Framework: The Journal of Cinema and Media

• Nadaner, D (1984) Film and Cognition: A Critical Review of Current Theory. Journal of Aesthetic Education

Schlesinger, P. (1984) Televising Terrorism: Political Violence in Popular Culture. Critical Studies in Mass Communication

• Shaw, T. (2013) Cinematic Terror: A Global History of Terrorism on Film. Bloomsbury Academic

• Street, J. (2017) Politics and Popular Culture: An Introduction. Routledge

• Taaffe, P. (2013) The Politics of Violence: Popular Movements in the German Revolution of 1918-1919.

• Tasker, Y. (2017) Political Violence and Masculinity: A Critical Reading of Body of Lies. Routledge

• Thussu, D. K. (2008) Political Violence and the Media. SAGE Publications Ltd

• Tratner, M. (2003) Working the Crowd: Movies and Mass Politics. University of Minnesota Press

• Tsaliki, L. (2019) Popular Culture and Political Violence: Reflections on Representations of Terrorism

• White, J. (2014) THE ARCHIVAL SITUATION OF GEORGIAN CINEMA. Moving Image: The Journal of the Association of Moving Image Archivists

• White, J. (2018) Report from Tbilisi. Framework: The Journal of Cinema and Media

• White, J. & Dzandzava, N. (2015) The Cinema of Georgia's First Independence Period: Between Republican and European. Film History: An International Journal

• White, K. M. & Holman, M. (2011) Pop Culture, Politics, and America's Favorite Animated Family: Partisan Bias in "The Simpsons?. The Social Science Journal

• Williams, R. (2018) Popular culture: history and theory. Pearson

• Youngblood, D. J. (1991) The Fate of Soviet Popular Cinema during the Stalin Revolution. Cinema Journal


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


ISSN: 2449-2833 (online)

ISSN: 2449-2825 (print)