The Problem of Integration in the Higher Education System of Georgia

Salome Elisashvili

Abstract


Abstract

The article deals with the educational program 1+4, which was created for the integration of national minorities in Georgia. According to the program the representatives of national minorities (Armenians and Azerbaijanis) are enrolled at the higher educational programs under condition of completing intensive Georgian language study course and continuing their study in Georgian language for the BA degree afterwards. The program was a success story and is positively assessed from the side of representatives of national minorities. Nevertheless there are some problems as well, namely 1 year study course of the Georgian language is not enough for mastering the language. 


Keywords


Georgia, ethnic minorities, integrational policy, program 1+4

Full Text:

PDF

References


ადამიანის უფლებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრი (EMC). (2019). ეთნიკური უმცირესობების უფლებებთან დაკავშირებული საერთაშორისო სტანდარტების მიმოხილვა. Retrieved 23 11 2020 , from http://ewmiprolog.org/images/files/6310GEO_WEB_1552474567.pdf

განათლების საკონსულტაციო ცენტრი. (2017). ადგილობრივი შესაძლებლობების გაძლიერება ბავშვთა უფლებების დაცვისთვის საქართველოში.

ეთნიკურობისა და მულტიკულტურალიზმის შესწავლის ცენტრი. (2018). კონკურენცია ეთნიკური უმცირესობების ხმებისთვის საქართველოში: 2017 წლის ადგილობრივი არჩევნები. Retrieved 12 01 2020 , from http://csem.ge/wpcontent/uploads/2018/06/CompetingforVotesofEthnicMinorities_Geo.pdf

ზურაბიშვილი, დ. (2003). ერთი საზოგადოება, მრავალი ეთნოსი. თბილისი: მშვიდობის, დემოკრატიისა და განვითარების კავკასიური ინსტიტუტი.

მეხუზლა, ს., & როშე, ე. (2009). განათლების რეფორმა და ეროვნული უმცირესობები საქართველოში. თბილისი: ECMIის სამუშაო მოხსენება # 46. Retrieved 24 12 2020 , from https://www.files.ethz.ch/isn/106681/working_paper_46_geo.pdf

ნალბანდოვი, ა. (2003). ეთნიკური მრავალფეროვნება და სამოქალაქო ინტეგრაცია საქართველოში. თბილისი: მშვიდობის, დემოკრატიისა და განვითარების კავკასიური ინსტიტუტი.

ნოდია, გ. (2009). ქართული ეროვნული იდეის კომპონენტები: ზოგადი მონახაზი.

ნოდია, გ. (2019). სამოქალაქო ერი: იდეალი და რეალობა. Retrieved 04 12 2020 , from https://emc.org.ge/ka/products/samokalakoeriidealidarealobapasukhikamranmamedovs

სამოქალაქო განვითარების ინსტიტუტი. (2017). ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი მოსწავლეების საგანმანათლებლო საჭიროებები.

(2015). სამოქალაქო თანასწორობისა და ინტეგრაციის სახელმწიფო სტრატეგიისა და 2015 წლის სამოქმედო გეგმის შესრულების ანგარიში. შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში საქართველოს სახელმწიფო მინისტრის აპარატი.

სამოქალაქო ინტეგრაციისა და ეროვნებათშორისი ურთიერთობების ცენტრი. (2013). კვოტირების სისტემის კვლევა საქართველოს უმაღლეს სასწავლებლებში.

სამოქალაქო ინტეგრაციისა და ეროვნებათშორისი ურთიერთობების ცენტრი. (2016). ქართულ ენაში მომზადების ერთწლიანი პროგრამის ეფექტურობის კვლევა.

სამოქალაქო ინტეგრაციისა და ეროვნებათშორისი ურთიერთობების ცენტრი. (2020). საშეღავათო პოლიტიკის ეფექტურობისა და შედეგების კვლევა საქართველოს უმაღლესი განათლების სისტემაში. Retrieved 12 11 2020 , from https://cciir.ge/images/1.pdf

საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრო. (2019). „ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩატარების დებულებისა და სახელმწიფო სასწავლო გრანტის განაწილების წესის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2011 წლის 18 თებერვლის №19/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე. თბილისი. Retrieved 12 10 2020 , from https://matsne.gov.ge/ka/document/view/4643573?publication=0&fbclid=IwAR3mOXsaL6s9y1nRiTzvlD7m8PXGTHuL3QhOFe9WcwJ54nqPGRZ311xh1g

(2017). საქართველოს მესამე ანგარიში ეროვნულ უმცირესობათა დაცვის შესახებ. Retrieved 20 11 2020 , from https://rm.coe.int/thirdstatereportgeorgiaingeorgian/168075fc5d

საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე. (1995). საქართველოს კონსტიტუცია. Retrieved 19 12 2020 , from https://matsne.gov.ge/ka/document/view/30346?publication=36

საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე. (2014). საქართველოს კანონი დისკრიმინაციის ყველა ფორმის აღმოფხვრის შესახებ. Retrieved 09 12 2020 , from https://matsne.gov.ge/ka/document/view/2339687?publication=3

საქართველოს სახალხო დამცველი. (2019). ევროსაბჭოს „ეროვნულ უმცირესობათა დაცვის შესახებ“ ჩარჩო კონვენციის მრჩეველთა კომიტეტი სახალხო დამცველის მუშაობას დადებითად აფასებს. Retrieved 14 11 2020 , from https://ombudsman.ge/geo/190308042016siakhleebi/evrosabchoserovnulumtsiresobatadatsvisshesakhebcharchokonventsiismrcheveltakomitetisakhalkhodamtsvelismushaobasdadebitadafasebs

საქართველოს სტატისტიკის დეპარტამენტი. (2014). მოსახლეობის საყოველთაო აღწერა. თბილისი.

სოციალური კვლევისა და ანალიზის ინსტიტუტი. (2011). ქვემო ქართლის მოსახლეობის სოციალურ–ეკონომიკური მდგომარეობისა და განწყობების შესწავლა. თბილისი: შვეიცარიის განვითარებისა და თანამშრომლობის სააგენტო. Retrieved 10 12 2020 , from http://issageorgia.com/files/publications/%E1%83%A5%E1%83%95%E1%83%94%E1%83%9B%E1%83%9D%20%E1%83%A5%E1%83%90%E1%83%A0%E1%83%97%E1%83%9A%E1%83%98%E1%83%A1%20%E1%83%A5%E1%83%90%E1%83%9A%E1%83%97%E1%83%90%20%E1%83%A1%E1%83%90%E1%83%AD%E1%83%98%E1%83%A0%E1%8

ტაბატაძე, შ. (2015). სასკოლო სახელმძღვანელოები არაქართულენოვანი სკოლებისთვის, პრობლემები და გამოწვევები. საერთაშორისო ჟურნალი მულტილინგვური განათლებისთვის, 5, 121. Retrieved 10 11 2020 , from http://www.multilingualeducation.org/storage/uploads/articles_contents/150614124659.pdf

ტაბატაძე, შ., & გორგაძე, ნ. (2016). ქართულ ენაში მომზადების ერთწლიანი პროგრამის ეფექტურობის კვლევა. სამოქალაქო ინტეგრაციისა და ეროვნებათშორისი ურთიერთობების ცენტრი. Retrieved 09 12 2020 , from https://www.sjuni.edu.ge/wpcontent/uploads/2019/01/efeqturobiskvleva.pdf

ღია საზოგადოების ფონდი. (2017). ბოლონიის პროცესის შეფასება საქართველოში: ძირითადი მიღწევები და გამოწვევები. Retrieved 18 12 2020 , from https://osgf.ge/files/2017/Boloniaferadikdit.pdf

ღია საზოგადოების ფონდი. (2019). ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლების პოლიტიკურ ცხოვრებაში მონაწილეობის კვლევა. Retrieved 12 01 2021 , from https://osgf.ge/publication/etnikuriumciresobebiswarmomadgenlebispolitikurckhovrebashimonawileobiskvleva/

შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში საქართველოს სახელმწიფო მინისტრის აპარატი. (2014). საქართველოს მოსახლეობის რაოდენობის განაწილება ყველაზე მრავალრიცხოვანი ეროვნების მიხედვით. Retrieved 12 02 2020 , from https://smr.gov.ge/uploads/prev/__72a21b22.pdf

შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში საქართველოს სახელმწიფო მინისტრის აპარატი. (2014). შემწყნარებლობისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის ეროვნული კონცეფციისა და 20092014 წლების სამოქმედო გეგმის შესრულების შეფასების დოკუმენტი. თბილისი. Retrieved 04 01 2021 , from https://smr.gov.ge/uploads/prev/__cd492646.pdf

შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში საქართველოს სახელმწიფო მინისტრის აპარატი. (2020). სამოქალაქო თანასწორობისა და ინტეგრაციის სახელმწიფო სტრატეგიის 2019 წლის სამოქმედო გეგმის შესრულების ანგარიში. Retrieved 11 12 2020 , from https://smr.gov.ge/uploads/2020/2019ReportCivicintegration.pdf

შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის საკითხებში საქართველოს სახელმწიფო მინისტრის აპარატი. (2020). სამოქალაქო თანასწორობისა და ინტეგრაციის სახელმწიფო სტრატეგიის 2019 წლის სამოქმედო გეგმის შესრულების ანგარიში. Retrieved 11 12 2020 , from https://smr.gov.ge/uploads/2020/2019ReportCivicintegration.pdf

ჰეივუდი, ე. (2004). პოლიტიკური იდეოლოგიები. თბილისი: ლოგოს პრესი.

Alarian, H. M. (2011). The Melting Pot Versus the Salad Bowl: American Attitudes. Loyola University Chicago.

Banks, J. A. (1997). Educating Citizens in a Multicultural Society. Teachers College Press.

Bauböck, R. (1993). Integration in a Pluralistic Society Strategies for the Future. Institut für Höhere Studien. Retrieved 07 01 2021 , from https://www.ihs.ac.at/publications/pol/pw_08.pdf

Bisaraya, S. (2020). Protecting Ethnic Minorities within Minorities. The International Institute for Democracy and Electoral Assistance (International IDEA). Retrieved 16 12 2020 , from https://www.idea.int/sites/default/files/publications/protectingethnicminoritieswithinminorities.pdf

Borkowska, M. (2017). ESSAYS ON POLITICAL INTEGRATION OF ETHNIC MINORITIES IN THE UK. School of Social Sciences : University of Manchester.

Boyer, S. P. (2009). The Integration of Immigrant and Minority Groups in the United States and Europe. Retrieved 25 10 2020 , from https://www.americanprogress.org/issues/security/reports/2009/04/16/5857/learningfromeachother/

Carrera , S., & Wiesbrock, A. (2009). Civic Integration of ThirdCountry Nationals Nationalism versus Europeanisation in the Common EU Immigration Policy. Retrieved 17 12 2020 , from http://aei.pitt.edu/15100/1/ENACT_report_on_integrating_TCNs_eversion_final.pdf

Cholewinski, R. (1988). State Duty towards Ethnic Minorities: Positive or Negative? Human Rights Quarterly, Vol. 10(No. 3), 344371.

Connor, W. (1994). Ethnonationalism: The Quest for Understanding. Princeton: Princeton University.

Connors, J. V. (2013). Constructive Communication. Retrieved 05 01 2021 , from https://www.academia.edu/4148355/Constructive_Communication

Constant, A., & Zimmermann, K. (2009). Migration, ethnicity and economic integration. IZA – Institute of Labor Economics Discussion Papers, No. 4620.

Cowan, P., Dede, G., Kenig, N., & Spasovski, O. (2018). Guidelines for Citizenship Education in School: The Inclusion of Minority Groups. CiCe Jean Monnet Network. Retrieved 12 27, 2020, from https://ec.europa.eu/programmes/erasmusplus/projectresultcontent/26c604f4f35c4f7a8c9f60f7c9359bf9/GUIDELINES%20FOR%20SCHOOLS%20Inclusion%20of%20minority%20groups.pdf

Ellingsen, W. (2003). Social integration of ethnic groups in Europe. How can concepts of place and territoriality help explain processes, policies and problems of socially integrating different ethnic groups in a European context? University of Bergen. Department of Geography.

Engberg , M. E., & Hurtado, S. (2011). Developing Pluralistic Skills and Dispositions in College: Examining Racial/Ethnic Group Differences. The Journal of Higher Education, 82(4), 416443.

European Centre For Minority Issues. (2009). განათლების რეფორმა და ეროვნული უმცირესობები საქართველოში. ECMIის სამუშაო მოხსენება N46.

European Commission. (2000). COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE COUNCIL AND THE EUROPEAN PARLIAMENT ON A COMMUNITY IMMIGRATION POLICY. Retrieved 10 12 2020 , from https://eurlex.europa.eu/legalcontent/EN/ALL/?uri=CELEX%3A52000DC0757

European Commission for Democracy through Law (Venice Commission). (2006). Report on noncitizens and minority rights, 69th Plenary Session,.

Fisher , P., & Nandi, A. (2015). Poverty across ethnic groups through recession and austerity. Joseph Rowntree Foundation. Retrieved 14 12 2020 , from https://www.jrf.org.uk/sites/default/files/jrf/migrated/files/povertyethnicgroupsrecessionfull.pdf

Gay, G. (2002). Preparing for Culturally Responsive Teaching. Journal of Teacher Education, Vol. 53(No. 2), 106116.

Gijsberts, M., & Dagevos , J. (2007). The Sociocultural Integration of Ethnic Minorities in the Netherlands: Identifying Neighbourhood Effects on Multiple Integration Outcomes. Housing Studies, 22(5), 805831.

Glass, H. E. (1977). Ethnic Diversity, Elite Accommodation and Federalism in Switzerland. Federalism and Ethnicity, Vol. 7(No. 4), 3148.

Gupta, A. (2006). Affirmative Action in Higher Education in India and the US: A Study in Contrasts . Center for Studies in Higher Education.

HaringSmith , T. (2012). Broadening Our Definition of Diversity. Liberal Education, 98(2), 613.

Heath, A., & Cheung, S. (2006). Ethnic Penalties in the Labour Market: Employers and Discrimination. DWP Research Report 342. Retrieved 16 12 2020 , from https://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20130125104217/http:/statistics.dwp.gov.uk/asd/asd5/rports20052006/rrep341.pdf

Hewstone, M. (2015). Consequences of diversity for social cohesion and prejudice: The missing dimension of intergroup contact. Journal of Social Issues, 71((2)), 417438.

Innocenti PublicationsInternational Child Development Centre. (1994). Education Rights and Minorities. Florence: Minority Rights Group International. Retrieved 10 11 2020 , from https://www.unicefirc.org/publications/pdf/minorities_rights.pdf

Jahn, E. (2015). German Domestic and Foreign Policy. Heidelberg: Springer, Berlin.

John B. King, J. (2016). ADVANCING DIVERSITY AND INCLUSION IN HIGHER EDUCATION. U.S. Department of Education. Retrieved 09 01 2021 , from https://www2.ed.gov/rschstat/research/pubs/advancingdiversityinclusion.pdf

Kahanec, M., Zaiceva, A., & Zimmermann, K. F. (2010). Ethnic Minorities in the European Union:An Overview. Cheltenham: Edward Elgar Publishing. Retrieved 12 26, 2020, from http://ftp.iza.org/dp5397.pdf

Kaplan, S. D. (2017). A Systems Approach to Social Disintegration. Retrieved 04 01 2021 , from https://www.nationalaffairs.com/publications/detail/asystemsapproachtosocialdisintegration

Kohn, H. (1944). The Idea of Nationalism: A Study in Its Origins and Background. New York: Macmillan Company.

Lehman, J. S., Gurin, P., & Lewis, E. (2004). Defending Diversity: Affirmative Action at the University of Michigan. University of Michigan Press.

Lehmuller, P., & Gregory, D. E. (2005). Affirmative Action: From Before Bakke to After Grutter. Retrieved 13 11 2020 , from https://www.researchgate.net/publication/228456112_Affirmative_Action_From_Before_Bakke_to_After_Grutter

Li, Y., & Heath, A. (2017). The SocioEconomic Integration of Ethnic Minorities. Social Inclusion , Volume 5(Issue 1), 1–4.

Modood, T. (2011). MULTICULTURALISM AND INTEGRATION: STRUGGLING WITH CONFUSIONS. Robert Schuman Centre for Advanced Studies: European University Institute.

Mustapha, R., Azman, N., & Karim, F. (2009). SOCIAL INTEGRATION AMONG MULTIETHNIC STUDENTS AT SELECTED MALAYSIAN UNIVERSITIES IN PENINSULAR MALAYSIA: A SURVEY OF CAMPUS SOCIAL CLIMATE. Asean Journal of Teaching and Learning in Higher Education (AJTLHE), Vol. 1(No. 1), 3544.

Nandi, A. (2018). ETHNICITY AND INTEGRATION? Retrieved 12 11 2020 , from https://discoversociety.org/2018/05/01/ethnicityandintegration/

Pettigrew, T., & Tropp, L. (2006). A metaanalytic test of intergroup contact theory. Journal of Personality and Social Psychology, 90 ((5)), 751783.

Renan, E. (1882). What is a Nation? Retrieved 14 11 2020 , from https://advocatetanmoy.com/2020/07/16/whatisanationernestrenan1882/

Rudiger, A., & Spencer, S. (2003). Social Integration of Migrants and Ethnic Minorities: Policies to Combat Discrimination. Retrieved 12 23, 2020, from https://www.researchgate.net/publication/260781134_Social_Integration_of_Migrants_and_Ethnic_Minorities_Policies_to_Combat_Discrimination

Rummel, R. (1976). UNDERSTANDING CONFLICT AND WAR. Beverly Hills, California: Sage Publications.

Sherif, M. (1988). Intergroup conflict and cooperation; the Robbers Cave experiment. Norman: University Book Exchange.

Tajfel, H., & Turner, J. C. (2004). The Social Identity Theory of Intergroup Behavior. Psychology Press.

Tajfel, H., Turner, J. C., Austin, W. G., & Worchel, S. (1979). An integrative theory of intergroup conflict. Organizational identity: A reader.

Tienda, M. (2013). Diversity ≠ Inclusion: Promoting Integration in Higher Education. Educational Researcher, 42(9), 467475.

UN. Centre for Human Rights. (1998). Minority rights : fact sheet. Geneva: No. 18 (Rev.1). Retrieved 24 12 2020 , from https://www.refworld.org/pdfid/4794773e0.pdf

United Nations. (2010). Minority Rights: International Standards and Guidance for Implementation. United Nations: Human Rights. Retrieved 14 12 2020 , from https://www.ohchr.org/documents/publications/minorityrights_en.pdf

Wilson, D. (2002). Minority Rights in Education. Swedish International Development Cooperation Agency.

Zorlu, A. (2013). Ethnic disparities in higher education. Journal of Migration.

Zorlu, A. (2013). Ethnic disparities in higher education. IZA Journal of Migration .


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


ISSN: 2449-2833 (online)

ISSN: 2449-2825 (print)