Public Servants’ Policy-making In The Modern Georgian Public Administration
Abstract
Scholars in the field of public servants focus on overviews of theories and models, descriptions of policy design and challenges, which stand in the field of public administration. In this point of view, we rarely meet the empirical assumptions and researches based on relevant methodologies, which overview the matters of policy-making, changes and design-implementation. The goal of the research is to study the main characteristics and explanatory reasons of Georgian servants’ policy. Therefore, based on 10 experts’ interviews, 4 laws, 11 ordinances of the government, 5 policy documents, 7 reports and 43 academic sources both hypotheses given in this article has been supported. Based on this, hence we can that the policy making of modern Georgian servants’ policy is characterized by incremental changes, mismatch between the design and implementation, whereas the peculiarities are conditioned by the hybrid model of public administration, which is in close relation with political and administrative culture. In the article, one of the main novelties is the attempt to establish the concept of “public servants’ policy”, which hasn't been used before in the field of political science. Also, it’s worth mentioning that the theoretical framework - the Incrementalism and Multiple streams theory thoroughly explain the logics behind the problems, changes and main characteristics of the policy-making process.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
• აბაშიძე, ა. (2016). საჯარო სამსახურის რეფორმა საქართველოში: ძირითადი მიმართულებები და გამოწვევები: სადისერტაციო ნაშრომი. თბილისი: ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი .
• ასოცირების შესახებ შეთანხმება ერთის მხრივ, საქართველოსა და მეორეს მხრივ, ევროკავშირს და ევროპის ატომური ენერგიის გაერთიანებას და მათ წევრ სახელმწიფოებს შორის, 200/42 (საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი 2014 წლის 27 06)
• აღაპიშვილი, ი. და ბესელია, გ. (2018). „საჯარო დაწესებულებაში ეთიკისა და ქცევის ზოგადი წესების განსაზღვრის შესახებ" სა-ქართველოს მთავრობის დადგენილება კომენტარები. თბილისი: გერმანიის საერთაშორისო თანამშრომლობის საზოგადოება (GIZ) .
• ბერიშვილი, თ. (2018). კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლა. ადმინისტრაციული მეცნიერების სახელმძღვანელო (გვ. 325-352).-ში თბილისი: ადმინისტრაციულ მეცნიერებათა ინსტიტუტი, თსუ.
• ბიურო, ს. ს. (2016). საჯარო სამსახურის ბიუროს 2016 წლის ანგარიში. თბილისი: საჯარო სამსახურის ბიურო http://www.csb.gov.ge/media/2440/book-22.pdf
• ბიურო, ს. ს. (2018). საჯარო სამსახურის ბიუროს საქმიანობის 2018 წლის ანგარიში. თბილისი : საჯარო სამსახურის ბიურო. http://www.csb.gov.ge/media/2438/964872018.pdf
• ბიურო, ს. ს. (2019). 2019 წლის სტატისტიკა საჯარო სამსახურში. თბილისი. http://csb.gov.ge/media/2762/report_2019-statistics.pdf
• ბიურო, ს. ს. (2020) 2020 წლის სტატისტიკა საჯარო სამსახურში. თბილისი. http://www.csb.gov.ge/media/3170/9654.pdf
• დევდარიანი, დ. (2016). საჯარო სამსახურის რეფორმის ანალიზი. თბილისი: "საქართველო 2020".
• დოლიძე, ნ. (2015). პროფესიული განვითარებისა და ტრენინგის სისტემის მოდელები საქართველოს საჯარო სექტორში: სადოქტორო ნაშრომი. თბილისი: საქართველოს საზოგადოებრივ საქმე-თა ინსტიტუტი.
• თურმანიძე, კ. (2006). საქართველოს საჯარო სამსახურის რეფორმა: დიდი კორპორაცია თუ კონკურენტული ბაზარი? თბილისი: საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველო.
• ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი (2019, 11 ივლისი). საჯარო მმართველობის რეფორმის სამოქმედო გეგმა არსებულ გამოწვევებს ვერ პასუხობს. თბილისი: idfi.ge.
• კანონი "საჯარო სამსახურის შესახებ", 4346-Iს (საქართველოს პარლამენტი 2015 წლის 11 ნოემბერი).
• კანონი "საჯარო დაწესებულებაში ინტერესთა შეუთავსებლობისა და კორუფციის შესახებ" , 982 (საქართველოს პარლამენტი 1997 წლის 11 11).
• კანონი "საჯარო დაწესებულებაში შრომის ანაზღაურების შესახებ", 1825-რს (საქართველოს პარლამენტი 2017 წლის 22 12).
• კანონი "საჯარო სამსახურის შესახებ", 010.320.000.05.001.000.281 (საქართველოს პარლამენტი 1997 წლის 21 07).
• პარლამენტი, ს. (2014). „საქართველო-ევროკავშირის ასოცირების შესახებ შეთანხმების გზამკვლევი“. თბილისი.
• პროფესიული საჯარო მოხელისათვის მოხელის კლასების მინიჭე-ბის წესისა და პირობების დამტკიცების შესახებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 219 (საქართველოს მთავრობა 2017 წლის 28 აპრილი).
• პროფესიული საჯარო მოხელის თანამდებობების თითოეული იერარქიული რანგისათვის აუცილებელი სპეციალური მოთხოვ-ნების განსაზღვრის შესახებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 218 (საქართველოს მთავრობა 2017 წლის 28 აპრილი).
• პროფესიული საჯარო მოხელის მიერ პროფესიული განვითარე-ბისათვის შვებულებით სარგებლობის წესისა და პირობების შესახებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 246 (საქართვე-ლოს მთავრობა 2018 წლის 23 05).
• პროფესიული საჯარო მოხელის მობილობის წესის შესახებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 199 (საქართველოს მთავ-რობა 2017 წლის 20 აპრილი).
• პროფესიული საჯარო მოხელის შეფასების წესისა და პირობების დამტკიცების შესახებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 220 (საქართველოს მთავრობა 2017 წლის 28 აპრილი).
• პროფესიული საჯარო მოხელის წახალისების წესის დამტკიცების შესახებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 203 (საქართველოს მთავრობა 2017 წლის 21 აპრილი).
• საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველო (2016 წელი, 13 დეკემბერი ). საჯარო სამსახურის რეფორმა მნიშვნელოვნად ფერ-ხდება. თბილისი: www.transparency.ge.
• სამთავრობო პროგრამა: „ძლიერი, დემოკრატიული, ერთიანი საქართველოსათვის“ . (2012 წელი), საქართველოს მთავრობა: www.gov.ge:http://gov.ge/files/38860_38860_851510_mTavrobisprogramafinal18.11.13(1).pdf
• სამთავრობო პროგრამა: „ძლიერი, დემოკრატიული, ერთიანი საქართველოსთვის". (2015 წლის 7 მაისი). საქართველოს მთავრობა: www.gov.ge:http://gov.ge/index.php?lang_id=GEO&sec_id=68&info_id=48840
• საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაცია (2015). საქართველოს საჯარო მმართველობის რეფორმის გზამკვლევი 2020. თბილისი
• საჯარო დაწესებულებაში ეთიკისა და ქცევის ზოგადი წესების განსაზღვრის შესახებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 200 (საქართველოს მთავრობა 2017 წლის 20 აპრილი).
• საჯარო მოხელეთა საკლასო ჩინების მინიჭების წესის შესახებ დე-ბულების დამტკიცების თაობაზე, საქართველოს პრეზიდენტის ბრძანებულება N 47 (საქართველოს პრეზიდენტი 2003 წლის 13 თებერვალი).
• საჯარო სამსახურის რეფორმის კონცეფციის დამტკიცებისა და მასთან დაკავშირებული ზოგიერთი ღონისძიების შესახებ, დადგენილება N.627 (საქართველოს მთავრობა 2014 წლის 19 11).
• „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონში ცვლილების შეტანის თაობაზე, 1262-Iს (საქართველოს პარლამენტი 2013 წლის 20 09).
• „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონში ცვლილების შეტანის თაობაზე, 1394-რს (საქართველოს პარლამენტი 2013 წლის 27 09).
• „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონში ცვლილების შეტანის თაობაზე, 358-IIს (საქართველოს პარლამენტი 2013 წლის 20 03).
• საჯარო სამსახურში კონკურსის ჩატარების წესის შესახებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 204 (საქართველოს მთავ-რობა 2017 წლის 21 აპრილი).
• საჯარო სამსახურში ნახევარ განაკვეთზე მუშაობის, ღამის საათ-ებში, დასვენებისა და უქმე დღეებში, ჯანმრთელობისთვის რის-კის შემცველ სამუშაო პირობებში საქმიანობის, აგრეთვე საჯარო სამსახურის უფლებამოსილებების 24-საათიან უწყვეტ რეჟიმში განხორციელების წესის დამტკიცებ, საქართველოს მთავრობის დადგენილება N 201 (საქართველოს მთავრობა 2017 წლის 21 აპ-რილი).
• ტურავა, პ. (2016). ზოგადი ადმინისტრაციული სამართლის სა-ხელმძღვანელო, გვ. 9 -13.
• ტურავა, პ. (2016). პროფესიული საჯარო მოხელის ინსტიტუტი როგორც საქართველოს საჯარო სამსახურის. ადმინისტრაციული სამართალი , 35-42
• ჩარკვიანი, თ. (2014). ნეოპატრიმონიალური და მერიტოკრატიული მართვის სტრატეგიები ტრანსფორმირებად საჯარო სამსახურში: სადისერტაციო ნაშრომი. თბილისი: ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი.
• ხარაძე, ნ. (2015). საჯარო სამასხურის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობის პრობლემები: სადისერტაციო ნაშრომი. თბილი-სი: GTU .
• ხიშტოვანი, გ. (2018). საჯარო სამსახური. ადმინისტრაციული მეცნიერების სახელმძღვანელო (გვ. 303-324).-ში თბილისი: ადმინისტრაციულ მეცნიერებათა ინსტიტუტი, თსუ.
• Borins, S. (2002) ‘New Public Management, North American Style’ in K. McLaughlin, S. Osborne and E. Ferlie (eds) The New Public Management: Current Trends and Future Prospects. London: Routledge.
• Cardona, F. (2006). Recruitment In Civil Service Systems Of Eu Members And In Some Candidate states . Vilnius: Sigma/OECD.
• Charkviani, T. & Chelidze, A.,(2012). The Process of Formation of Meritocracy in Transforming Public Services. Ilia State University.
• Dodds, A. (2013). Comparative public policy. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
• Drechsler, W. (2005). The Rise and Demise of the New Public Management. Post-Autistic Economics Review. - NPM is the transfer of business and market principles and management techniquesfrom the private into the public sector
• Einstein, S.T & Roninger, L. (1984). Patrons, Clients and Friends. Interpersonal Relations and the Structure of Trust in Society. Cambridge: Cambridge University Press.
• Gajduschek, G. (2003). Bureaucracy: Is It Efficient? Is It Not? Is That The Question?: Uncertainty Reduction: An Ignored Element of Bureaucratic Rationality. Administration&Society,34 (6),700- 723. https://doi.org/10.1177/0095399702239171
• Gajduschek, G. (2015). Critical Notes on Four Major Teores of Public Administration as they Appear in Central and Easteern Europe. In G. Gajduschek, Contemporary Governance Models and Practices in Central And East europe (pp. 157-174). Bratislava: NISPAcee.
• Goetz, K. H. (2001). Making sense of post-communist central administration: modernization, Europeanization or Latinization? Journal of European Public Policy , 1032–1051.
• Gherghina, S. And Volintiru, C. (2018). Party Organization and Clientelism in Transition Countries:. ECPR Joint Session of Workshops, 1-20.
• Heeks, R. (2002). Information systems and developing countries: Failure, success, and local improvisations. Information Society, 18(2), 101-112.
• Hellman, J. (2000). Seize the State, Seize the Day: State Capture, Corruption, and Influence in Transition. POLICY RESEARCH WORKING
• Howlett M., Cashore B. (2014) Conceptualizing Public Policy. In: Engeli I., Allison C.R. (eds) Comparative Policy Studies. Research Methods Series. Palgrave Macmillan, London. https://doi.org/10.1057/9781137314154_2
• Jackson, C. H. (1992). The New Public Management. In D. P. Handmer, & D. P. Handmer (Ed.), Hazard Management and Emergency Planning (pp. 16-24). Canbera: James and James.
• Kickert, W., Klijn, E.-H. and Koppenjan, J. eds (1997) Network Management in the Public Sector, London: Sage.
• Kingdon, John W. (1995) Agendas, Alternatives, and Public Policies Harper Collins College Publishers, 2nd edition, 165-195.
• Lindblom, C. E. (1959). The Science of "Muddling Through". Public Administration Review, 79-88.
• Nanda, V. P. (2006). The “Good Governance” Concept Revisited. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 603(1), 269–283. https://doi.org/10.1177/0002716205282847
• Nemec, J. (2014). New Public Management and its Implementation in the CEE Region: What do we know and where do we go? Central European Public Administration Review, 4-36.
• Osborne, S. P. (2006). The New Public Governance?1. Public Management Review, 8(3), 377–387. doi:10.1080/14719030600853022
• Page, E. C. , Mosher, . Frederick C. and Chapman, . Brian (2020, November 12). Public administration. Encyclopedia Britannica. https://www.britannica.com/topic/public-administration
• Pollitt, C. & Bouckaert, G. (2011). Public management reform: a comparative analysis:
• New Public Management, governance and the Neo-Weberian state, (3rd edition), Oxford:Oxford University Press.
• Rosenbloom, D. H., Kravchuck, R., & Clerkin, R. M. (2015). Public administration: Understanding management, politics, and law in the public sector.
• Shafritz, J. M. (2004). Dictionary of public policy and administration. Boulder, Colo: Westview Press.
• Smith, D. (2003, January). Five principles for research ethics. Monitor on Psychology, 34(1). http://www.apa.org/monitor/jan03/principles
• Tabatadze, S. (2019). Far right political stances: the same trend in Georgia? Review of Nationalities, 207-222. doi:10.2478/pn-2019-0016
• Vigoda, E. (2003). New Public Management, University of Haifa, Israel, 1-5 .
• Weber, M., Gerth, H., & Mills, C. W. (1973). From Max Weber: Essays in sociology. New York: Oxford Univ. Press.
• Weber, M., Henderson, A. M., & In Parsons, T. (1947). The theory of social and economic organization. New York: Oxford University Press.
• Woods, N. (1999). Good Governance in International Organizations, Global Governance: A Review of Multilateralism and International Organizations, 5(1), 39-61. doi: https://doi.org/10.1163/19426720-005-01-90000003
• Boehret, K., Jann, W., & Kronenwett, E. (1982). Handlungsspielräume und Steuerungspotential der regionalen Wirtschaftsförderung.
• Konig, V. K. (2008). Moderne öffentliche Verwaltung. Berlin: Duncker & Humblot.
• Wimmer, N. (2017). Dynamische Verwaltungslehre. Verlag Österreich GmbH.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN: 2449-2833 (online)
ISSN: 2449-2825 (print)