განათლების კომპონენტი ევროპული ქვეყნების ხელოვნური ინტელექტის პოლიტიკის დოკუმენტებში
Abstract
ხელოვნური ინტელექტი (AI) მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს მსოფლიოს ეკონომიკურ, საზოგადოებრივ და მმართველობით სისტემებზე, რაც ახალი ტექნოლოგიური ერის დადგომას მოასწავებს. ევროპული სახელმწიფოები აცნობიერებენ AI-ის როლს ეკონომიკური განვითარებისა და საზოგადოებრივი პროგრესისთვის, თუმცა ამავდროულად ხედავენ მასთან დაკავშირებულ ეთიკურ, სამართლებრივ და სოციალურ გამოწვევებს.
წინამდებარე კვლევა შეისწავლის, თუ როგორ არის წარმოდგენილი საგანმანათლებლო კომპონენტი ევროპული ქვეყნების ხელოვნური ინტელექტის ეროვნულ სტრატეგიებში. კვლევის ფარგლებში გაანალიზებულია სახელმწიფოების მიერ შემუშავებული დოკუმენტები - ეროვნული სტრატეგიები, პოლიტიკის დოკუმენტები, სამოქმედო გეგმები და სამთავრობო ანგარიშები.
კვლევამ გამოავლინა ხუთი ძირითადი მიმართულება, რომელზეც ევროპული ქვეყნები ამახვილებენ ყურადღებას: 1) განათლების სისტემის ყოვლისმომცველი მოდერნიზაცია; 2) მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება; 3) უწყვეტი განათლების სისტემის ჩამოყალიბება; 4) საგანმანათლებლო პროგრამების შრომის ბაზრის მოთხოვნებთან შესაბამისობა; 5) საერთაშორისო თანამშრომლობის გაძლიერება.
კვლევის შედეგები მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანს ხელოვნური ინტელექტისა და განათლების საკითხებზე მიმდინარე საერთაშორისო დისკუსიაში და სასარგებლო იქნება პოლიტიკის შემქმნელების, განათლების სფეროს სპეციალისტებისა და სხვა დაინტერესებული მხარეებისთვის.Keywords
Full Text:
PDFReferences
European Commission. (2021). Coordinated plan on artificial intelligence 2021 review. Retrieved from https://ec.europa.eu/digital-strategy
UNESCO. (2022). AI and education: Guidance for policymakers. Retrieved from https://unesdoc.unesco.org
OECD. (2021). AI in education: Opportunities and challenges for policy. Retrieved from https://www.oecd.org
European Parliament. (2022). Artificial intelligence in education, culture, and the audiovisual sector. Retrieved from https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-9-2021-0238_EN.html
National AI Strategies of European Countries (2020–2024). Policy documents retrieved from individual government websites.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN: 2449-2833 (online)
ISSN: 2449-2825 (print)