The Political TV Advertisement during the Election Campaign of the Parliamentary Elections of 2020 in Georgia: The Thematic Aspect

Nino Maisuradze

Abstract


The paper analyses the advertisements of political parties during the electoral campaign of the parliamentary elections of 2020 in Georgia. Out of the 60 electoral subjects 39 used at least 1 advertisement. In terms of the content of the advertisement the negative campaign and the social promises dominated, used by 8 and 7 political parties respectively. A particular attention was paid to the issues of economy (5 political parties) and banking policy (3 parties). There were advertisements simply listing the majoritarian candidates (4 parties), highlighting ideological context (4 parties) and referring to historical figures (3 parties). Two political parties capitalized on their political experience and only 1 political party referred to the religious symbols.


Full Text:

PDF

References


საქართველოს ორგანული კანონი; საქართველოს საარჩევნო კოდექსი. (n.d.). Retrieved from https://cesko.ge/: https://cesko.ge/res/docs/%E1%83%99%E1%83%9D%E1%83%93%E1%83%94%E1%83%A5%E1%83%A1%E1%83%98%E1%83%99%E1%83%9D%E1%83%9C%E1%83%A1%E1%83%9D%E1%83%9A%E1%83%98%E1%83%93%E1%83%98%E1%83%A0%E1%83%94%E1%83%91%E1%83%A3%E1%83%9A%E1%83%9829.09.pdf.

საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაცია, (2020, დეკემბერი 3). საქართველოს პარლამენტის 2020 წლის 31 ოქტომბრის არჩევნების საბოლოო შედეგების შემაჯამებელი ოქმი. თბილისი. Retrieved from https://cesko.ge/res/docs/20201203185912%E1%83%9E%E1%83%90%E1%83%A0%E1%83%9A%E1%83%90%E1%83%9B%E1%83%94%E1%83%9C%E1%83%A2%E1%83%98%E1%83%A12020%E1%83%AC%E1%83%9A%E1%83%98%E1%83%A131%E1%83%9D%E1%83%A5%E1%83%A2%E1%83%9D%E1%83%9B%E1%83%91%E1%83%A0%E1%83%98%E.

ტუღუში, ლ.&კუპრაშვილი, ნ.&ქორიძე, ზ.&რუხაძე, ნ. პოლიტიკური რეკლამა და მისი გავლენა არჩევნებსა და მედიაზე; ანალიზი და რეკომენდაციები.

ყურაშვილი, კ. (2016). წინასაარჩევნო კამპანიის მედიამონიტორინგის სახელმძღვანელო წესები და რეკომენდაციები. თბილისი: ევროპის კავშირისა და ევროპის საბჭოს ერთობლივი პროექტი „მედიის თავისუფლების, პროფესიონალიზმისა და პლურალიზმის გაძლიერება“.

Glavaš, D. Organization for Security and Co-operation in Europe; (2017, May/July). Political advertising and media campaign during the pre-election period: A Comparative Study.

გამოყენებული ინტერნეტ რესურსები

(სატელევიზიო პოლიტიკური რეკლამები)

• https://www.myvideo.ge/tv/gpb.

• https://www.myvideo.ge/tv/pirvelitv.

• https://www.myvideo.ge/tv/mtavari.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


ISSN: 2449-2833 (online)

ISSN: 2449-2825 (print)